Strategie komunikacji z osobami ze znacznymi i bardzo dużymi zaburzeniami (autyzm/asperger)
Strategie komunikacji z osobami ze znacznymi i bardzo dużymi zaburzeniami (autyzm/asperger)
- Liczba godzin szkoleniowych: 27 godz.
- Certyfikat ukończenia szkolenia: TAK
- Liczba godzin szkoleniowych: 27 godz.
- Certyfikat ukończenia szkolenia: TAK
Program szkolenia
- Wstęp do komunikacji specjalistycznej
- Zasady komunikacji w sytuacji zaburzeń (autyzm/Asperger)
- Umiejętność dostosowania strategii komunikacyjnych do zaburzeń
- Ćwiczenia praktyczne
- Omówienia poszczególnych przypadków
- Przyswajanie metodyki
- Analiza poszczególnych przypadków
Dla kogo? / Cel
- Powyższe szkolenia skierowane są przede wszystkim dla pracowników warsztatów terapii zajęciowej. WTZ-ty podlegają kontroli związanej z aktywizacją zawodową uczestników. Zobowiązane są pełnić rolę przystosowania osób niepełnosprawnych do życia w społeczeństwie. Ważnym aspektem powyższego celu jest permanentna praca nad polepszaniem relacji pracownik - uczestnik, zwłaszcza w kontekście komunikacji z osobami wymagającymi najbardziej wyspecjalizowanej opieki - niepełnosprawnymi ze spektrum autyzmu. Złożoność problemu pojawia się zwłaszcza w zakresie seksualności osób niepełnosprawnych, często bowiem następują zachowania kompulsywne, trudne do opanowania. Określona sfera, a raczej brak pracy nad nią rzutuje na wszystkie inne obszary rozwoju osób niepełnosprawnych. Niezbędne jest podniesienie tych kwalifikacji, żeby WTZ należycie wywiązywał się ze swojej roli. Owe aspekty rozwoju są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania uczestników co (w przypadku braku reakcji) w dużym stopniu może mięć negatywne konsekwencje w relacjach pomiędzy opiekunami a uczestnikami WTZ-ów.
- Każdy z uczestników musi zgłębić wiedzę praktyczną, żeby wspierać rozwój zawodowy i społeczny uczestników WTZ, czyli osób niepełnosprawnych.
Trener
Anna Leśna-Szymańska